Przemysł

Zarządzanie produktywnością i produkcją

By 12 marca 2020 No Comments

W gospodarce produktywność to ilość produkcji generowanej (pod względem dostarczanych towarów lub usług) na wykorzystaną jednostkę wejściową. Na przykład wydajność pracy jest zazwyczaj mierzona jako wydajność na pracownika lub wydajność na przepracowaną godzinę.

Produkcja to jednak tworzenie rzeczy; zwłaszcza wytwarzanie produktów, które są przedmiotem handlu lub sprzedaży. Decyzje produkcyjne koncentrują się na tym, jakie towary mają być wytwarzane, w jaki sposób mają być wytwarzane, jakie koszty produkcyjne są ponoszone i w jaki sposób optymalizować zestaw środków wykorzystanych do ich produkcji.

Zarządzanie produktywnością i produkcją to sztuka wdrażania i kontrolowania wszystkich aspektów i procesów rozwoju, tworzenia i innowacji produktów przy użyciu ram i technik.

Ostatecznym celem zarządzania produktywnością i produkcją jest efektywne wykorzystanie i alokacja zasobów w celu maksymalizacji jakości i ilości wytwarzanych towarów lub usług.

Aby poprawić produktywność i zarządzanie produkcją, firmy powinny w razie potrzeby korzystać z prognoz, aby wstępnie ustalać plany produkcji. Pozwoli to uniknąć błędnych obliczeń. Firmy produkujące na zamówienie mogłyby monitorować zaległości w realizacji zamówień, a firmy produkujące na składzie byłyby w stanie monitorować i kontrolować zapasy. Funkcje prognozowania można poprawić, integrując doskonałą technologię informatyczną.

Kolejnym instrumentem poprawy jest standaryzacja - niezbędna podstawa, na której mogą się koncentrować innowacje. Metody standaryzacji można wdrożyć przewidując rewolucję produktu i procesu. Obejmuje to metody takie jak przeprojektowywanie procesów i przeprojektowanie ważnych produktów, które wymagają automatyzacji procesów. Niektóre firmy dokonują drobnych aktualizacji, aby zminimalizować koszty tych procesów.

Innym sposobem na poprawę wydajności i zarządzania produkcją jest poinformowanie menedżerów o czynnikach powodujących problemy z jakością, kosztami i czasem w obszarze produkcyjnym. Najpopularniejsze podejścia to „szczupła produkcja” i poprawa miejsc pracy. Oba podejścia promują współpracę między pracownikami i zarządem, która budzi wzajemny szacunek. oraz nieskomplikowane i przejrzyste metody doskonalenia.

Lean marketing to metodyczne niszczenie odpadów, które jest źródłem produktywności i niekompetencji produkcyjnej, a także powolnego postępu. Odpady te mogą obejmować: nadprodukcję; niedokładne zapasy; wolny transport; Wada produktu; i niepotrzebne procesy.

Poprawa miejsca pracy obejmuje takie działania, jak rozwijanie dobrych relacji między pracownikami, zarządem, dostawcami i konsumentami. Nabycie odpowiedniej i najnowocześniejszej technologii; Wzmocnienie pozycji pracowników w celu poprawy; Poprawa planowania produkcji, zapewniania jakości, magazynowania, metod produkcji i kontroli wydajności; i oszczędzaj materiał, energię i czas.

Aby osiągnąć korzyści w zakresie wydajności i zarządzania produkcją, powyższe można wykorzystać organizacyjnie. Jeśli nie, można by przeprowadzić badania w celu rozwinięcia tego obszaru. Jeden punkt jest kluczowy: całkowita restrukturyzacja produktywności i szlaków produkcyjnych jest trudniejsza niż utrzymanie dobrych i sprawdzonych praktyk.

Prawa autorskie 2007 Ismael D. Tabije